BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

April 1, 2010

Ashtray

Post kali ini aku nak cerita betapa buruknya perangai perokok-perokok yang aku kenali dekat cfs ini. Macam-macam perokok perangai ade. Yang kuat pau rokok membe, yang mula-mula pasangkan rokok orang (sekarang da perokok tegar nampaknye), yang kepala tintong isap rokok, yang sembur asap ikut celah gigi pun ade. Ish2. Buruk perangai mengalahkan beruk. Tapi bukan nak cerita keburukan hisap rokok mahupun muke penghisap rokok ni, tapi gua nak cerita pasal ashtray (entah betul ke tidak eja).


Boleh kate sume bilik dekat sini wajib lah ade menatang ashtray ni. Yelah, kalau tak nak buang habuk rokok dekat mane. Ye dak? Masalahnya, bukan semua ashtray yang digunakan betul2 bekas ashtray yang diciptakan sejak azali untuk menjadi ashtray. Ashtray dekat sini, tak kisah, janji ade lubang. Betul, janji ade lubang. Mane taknye, beli air dalam cawan plastik, ashtray. Polystrine lepas makan, ashtray. Curi cawan atau mangkuk dari aika (kafe dekat sini),ashtray. Tapi paling popular untuk jadi ashtray mestilah bekas potato chips. Aku rasa kalau mentang tu boleh cakap, mesti dia maki budak-budak ni. Asyik-asyik dia je mangsa.

Nak cite punye kong ajo budak-budak ni, tutup botol yang kecik tu pun jadi ashtray. Aritu pokok rambutan sebelah pondok pakgad berbuah lebat ramun pun, kulitnya budak buat ashtray. Kan aku da cakap tadi, janji ade lubang. Aku rasa kalau korang tengah tido, lubang hidung korang pun penuh habuk rokok dan puntung bila terjaga. Belum cita kalau korang tonggeng pulak. Haha.

Tapi macam mane pun, bagus lah. Tak ada la bersepah habuk rokok atas lantai. Memang pembersih budak-budak ni. Tuhan suke. Fellow pun suke. Dapat kutip banyak duit tepi, duit terpijak. Mane tak kaye uia ni. Aku rase duit saman tu dorang beli dunhill 20 jugak. Aku rasa la. Dah fellow nak hisap ape lagi kalau bukan rokok? Malam2 dorang bukan ade dekat rumah. Hehe.


p/s : kepada bakal2 pelajar uia (yang bakal menyesal masuk uia) jangan jadikan kulit rambutan
sebagai ashtray! =)

4 Laungan:

Syazwan Harun said...
This comment has been removed by a blog administrator.
decadence said...

haha

bulu said...

alah lobang idung lu aku rase dh ckup beso nk jd ashtray..
siap lepas hbes smoke bleh cucuh 5 6 btg muat aku rase...hahaha

decadence said...

cilake.haha