BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

February 19, 2010

Kuang ajo punya budak!

Memang sejak azali lagi otak aku bukan dilahirkan untuk ilmu hisab. Saya ulang BUKAN. Hisap rokok bole la. Atas sebab ape aku memilih engineering yang seperti nasi berlaukkan ilmu hisab, tidak dapat dipikirkan. Selepas mengetahui liku2 engineering ni barulah aku sedari kebangangan aku terhadap math. Boleh kata musuh ketatlah. Ketat macam chelsea dengan man utd. Ketat macam seluar yankee rockers. Ketat macam anak dara.


Tapi bukanlah aku nak cerita pasal kepayahan math atau tindakan Syarikat Pearson mengeluarkan buku calculus seberat anak tenuk, tapi nak meriwayatkan tahap kekurang ajoan seorang member aku dekat cfs ni. Jika dibandingkan pointer aku dengan dia, memang pandai kitorang jika dikomparekan dengan kanak2 tadika kemas. Kalau exam bukan kate atas pagar, bawah pagar je. Kadang-kadang ke liang lahad terus.

Exam mid sem aritu, org blaja. Aku tido. Orang tido. Aku tido. Memang lah jadi bangang macam lembu. Tapi tak ape, aku ade alasan aku sendiri. "Aku kan genius. Buat ape belajar. Belajar untuk orang bodoh je". Kan? Tapi tengok result, ternyata aku memang kurang pandai. Membe gua sume menyesal tak dapat A, gua rilek je muke walaupun fail. Aku tanya membe aku sorang (serius muke cam sys), katanya rendah je. Sikit lagi nak A. Lancau belagak! Aku dapat 13 je. Macam numbor jersi aku kat jasin. Banyak la 2. Tapi apasal fail? Dunia memang dengki dengan aku.

Pejam celik, pejam celik, pejam tak bukak-bukak, dah final. Math exam hari last sekali sebelum cuti untuk sambung tido di rumah. Gua pun pening kepala macam mane nak lulus dengan carry mark ciput macam kentut lepas berak. Gua ape lagi, steragel la. Tup-tup abis, nak balik dah. Lepak bilik. Kemas barang, abiskan stok makanan, stok rokok (kalau tak kne pelangkung kat umah), lepak ngan membe. Nak bukak cite, membe gua ni datang. Tersengih-sengih tengok aku macam laki baru malam pertama. Maka terjadilah dialog dan maki-makian seperti biasa.

"Mal, cane math?" terpancul soalan bangang dari kawan aku yang bangang macam soalannya.

"Bole la. Tapi susah sial". Aku kata, geleng kepala.

"Beselah..." keluar lagi ayat yang biasa aku dengar dari mulut busuk dia
" kau bukan tak pandai mal, ko bodoh je". Berseloroh dengan aku, macam kongkang dah aku tengok dia gelak.

"Alah ko tole (nama pangilan dia), ko lagi la kompom tak bole. Otak ko tu kosong." Aku lawan.
Tak kan diam je. Tak jantan la.

Dia sengih je, cuba keluarkan samting dari beg galas dia. Rase nak bagi makan tapak kasut aku je tengok dia sengih.

"Nah mal, simpan ni". kata dia sambil hulur sekebat kertas dekat aku.

"Mende ni?".

"Nota math 3 aku, ko kan nak guna lagi sem depan." Aku dengan dia bantai gelak (lagi elok dari aku bantai dia). Haha.

"Kong ajo ko. Ko pun mid sem 11 je!" Gelak lagi.

Kan kawan-kawan? Macam celaka kan perangai beliau? Tapi alhamdulliah la. 2 2 lepas final walaupun tak secemerlang Amalina tu. Tak pe la. Amalina tak bole tido, enjoy macam aku. Padan muke.

p/s : kepada syarikat-syarikat engineering, jangan la amek aku keje. Runtuh lagi bangunan-
bangunan kat malaysia ni kang. Lagi elok ban terus membe aku tu. Tak ble harap. 1+1 pun
pening.

10 Laungan:

Jack Wiseman said...

hehe..

Anonymous said...

ala mal..
ko ckp cm cipan even ko unta sbnrnyer..
hahaha~tgk2 final year die la cm haram pndainyer..
sengal!

mirawon

decadence said...

haha. mandai je ko miwon!

milow?

adam said...

haha.. pkol la tole tu. pe lg... xD

decadence said...

tak nak. tole ade peluang lagi nak pandai tu.haha

tolles said...

cibai ar mall// kang aku kutuk ko lagi ko marah.. dah. pasni aku x nk kutuk ko ag.. nak tgk bpe lame ko leh tahan x kutuk aku.. :p

Syanaz Lee said...

waa!!!jamal!! rindu ah ko nye kesengalan!hahaha

decadence said...

jangan tole! jangan. kutuk ko bagai dadah bg aku!haha.

nnti ko blik lpk r intan. tgok ko tahan xdengan kesengalan aku.haha

miza said...

Haeh. Jamal2. Sontoloyo lu HAHA

decadence said...

yelah cik miza! =)