BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

January 30, 2010

Rokok

Itu hari mase aku tengah sedap menyedut karbon monoksida, nikotin, tar, bahan radioaktif (polonium-201) dan bahan-bahan yang digunakan di dalam cat (acetone), pencuci lantai (ammonia), ubat gegat (naphthalene), racun serangga (DDT), racun anai-anai (arsenic), gas beracun (hydrogen cyanide) yang digunakan di "kamar gas maut" bagi pesalah yang menjalani hukuman mati dan 4000 lg bahan kimia berjenama Dunhill, membe aku sound.


"Mal ko isap rokok ea?"

"Mane ade! Ini asap babique" (memandangkan aritu ade babique dekat mahalah aq, itulah alibi yang paling sesuai nak guna")

"Kepala otak ko bejambul! Ko ni mal, bape kali aq nak ckp, ko dapat ape?"

*aku diam je sambil hembus asap kat kipas*

"Ko tgok ea.."

"Mane?" Aku menyampuk seraya kepalaku diluku!

"ko dgar ni! Ko isap rokok buat abis duet je. Lari pancit. Ni dunhill ni, bau da macam kawan ko yang xreti mandi tu. pastu

...aku suke ayat ni!..

nyawa ko pun makin lama makin pendek mcm rokok tu. hah! elok lah"


Terkedu jugak aku nak abiskan rokok tu. Memandangkan sebatang 60sen kat sini harganya, aq abiskan jugak sampai puntung. Hish~ Membe aku ni pun, kacau betul la. Kalau ye pun tunggu la lepas aq abis hisap.

Tapi betul jugak. Hisap rokok ni banyak penyakit je. Tengok la dekat kotak2 rokok : gangren ade, paru2 ade, anak luar nikah ade. Kenape nak beli rokok kat mamak tak mintak "mamak! sy nak wingston kanser paru2 1! tak nak yang mandul punye eh!"



Tu la. Merokok ni membahayakan kesihatan. Duit abis. Awek lari. Dapat penyakit.

Tapi.
Ade tapi!

Hisap rokok ni awet muda. kn3? Yelah, mungkin tak sempat nak tua! Haha






p/s Type ni pun aku hisap rokok. Hipokrit.



9 Laungan:

bulu said...

haha mcm syial...
ko benti je dowh...
ko ni,dh xdpt padle pop ko isap rkok plak...
weyh aku ade gmbar best psl rkok,nnt aku tag rmai2 kat fb..haha

decadence said...

hoh! mentang2 ko nk benti. mesti dapat arab pop ni?haha

ms. stalker said...

how ironic ur life is..
stop la smokin si unta pink oi..
btw,,arab pop tuh per?

decadence said...

huh?
sape ini miss stalker.

arab pop tu guy talk eh.

lordhosni said...

ntahnye mal..bek ko benti..bodo la..bodo macam lembu, muka macam muiz!

decadence said...

yela2.aq benti. tp jgn la sampai same kan aq dgn muiz

Syz said...

tah..dah la huduh!,buduh! plak tu..wey,aku ada rocock pink buat ko idop sampai tua

Syz said...

tah..dah la huduh!,buduh! plak tu..wey,aku ada rocock pink buat ko idop sampai tua

decadence said...

kw isap la sendiri.haha